29 Ekim 2010 Cuma

Paşaeli 2006


Paşaeli 'nin aynı yıl içinde çıkan 2. rekoltesi. Paşaeli ve Buca Bağcılığı hakkında edindiğim bilgileri 2005 rekoltesi tadım notlarında sunmuştum . Tekrarlama gereği duymuyorum. Ama internet haberlerinden okuduğum ve beni oldukça heyecanlandıran bir yeni bir gelişme var. Paşaeli, kayıp bir Trakya beyazı olan Kolorko üzümünden bir şarap yapmış. Şarap 250 şişe gibi çok sınırlı miktarda ve piyasaya bildiğim kadarı ile de verilmedi. Bu şarabı tatma şansım olmasa da böyle bir çabadan çok mutlu oldum. Umarım bu nadir üzümün peşini bırakmazlar. Paşaeli Kolorko, ilerideki yıllarda mutlaka elde etmek istediğim bir şarap olacak kuşkusuz. Böyle kaybolmak üzere olan antik ve yerel üzüm çeşitlerimizden birisi daha hayat buluyor. Tebrik ediyorum ve alkışlıyorum.
---------------------------------
Paşaeli 2006
STİL: Kırmızı Sek Şarap
BÖLGE: Ege-İzmir-Buca-Kaynaklar (İonya)
BAĞ: Serez Çiftliği 235 m (üreticiye ait)
ÜZÜM: Cabernet Sauvignon & C.Franc & Merlot & P.Verdot (Tek Bağ)
MEŞE: 24 ay Fransız Meşe
FİYAT: 60 TL
--------------------------------
78 (6): Renk; turuncu röflelerin belirdiği koyu bordo. Burunda frenk üzümü ve yaban mersini kokuları belirgin. Damakta dengeli ve orta gövdeli. Bitimde ise biraz cansız ve kısa kalan bir şarap.

Hiç yorum yok: