5 Haziran 2011 Pazar

Paşaeli Serena Shiraz 2009



Paşaeli; son bir yıldır benim en çok ilgimi çeken üreticilerin başında gelmeye başladı. Özellikle yerli ve az bulunur üzümlerimizden pek çok güzel şarap denemeleri sözkonusu. O özel şarapların da ileri günlerde tadım notlarını yazacağım. Serena ise , Paşaeli tarafından üretilmesine karşın alt bir şarap markası olarak sunulmuş durumda. Cabernet-Merlot kupajı ve Shiraz olmak üzere 2 adet ürünü var. Serena , Çeşme-Alaçatı'da yer alan yaklaşık 15 dönümlük çok küçük bir bağın adı. Bağlar Paşaeli'ne değil Serena Tarım adlı başka bir şirkete ait. Şarabın yeni rekoltelerinin gelip gelmeyeceği veya seriden başka şarapların çıkıp çıkmayacağı ise meçhul. Üreticinin kendine ait bağları ise Tekirdağ-Hoşköy ve İzmir-Buca-Kaynaklar'da yer alıyor. Üretim aşamasında da ünlü İtalyan Önolog Andrea Paoletti Paşaeli'ne danışmanlık vermekteymiş.

------------------

Paşaeli Serena Shiraz 2009

STİL: Kırmızı Sek Şarap

BÖLGE: Ege-İzmir-Çeşme-Alaçatı

BAĞ: Serena Bağları

ÜZÜM: %100 Shiraz (Tek Bağ)

MEŞE: ?

-------------------

91: Çeşme Alaçatı'da yer alan 15 dönümlük küçük bir bağın üzümlerinden yapılmış. %100 Shiraz. Renk siyaha varan koyulukta.Burunda çok yoğun karanfil,tütün, baharat kutusu aromaları algılanıyor.Damakta son derece konsantre ve gövdeli. Dengeli meyvemsi yapıda ve damakta bitime kadar hiç boşluk bırakmıyor. Bitim de oldukça uzun ve baharatsı lezzette... Serena'nın Cabernet-Merlot kupajı ilk olarak dikkat çekmişti ancak benim için bu Shiraz çok daha başarılı ve 90 puan üstü bir performansa sahip. Tekrar tatmayı ve kavımda bir miktar yer açmayı düşünüyorum. Bu yılın ilk süprizi..

Hiç yorum yok: