30 Haziran 2010 Çarşamba

Doluca DLC Grenache 2009

Bu yılın başlarında Türkiye'nin ilk ciddi Grenache denemesi olan DLC Grenache 2008'i tatmıştım. Oldukça beğenmiştim. Benim için çok ideal bir restaurant şarabı idi. Fiyat aşırı olmayan, içimi keyif veren, belli bir çıtanın üzerinde orta sınıf bir şaraptı. Bana ilerisi için de umut vermişti. 2009 rekoltesini ise geçen günlerde markette gördüm ve aldım. İlk rekoltesinin seviyesinde asla değil. Sanırım 2009 yazının Trakya'da son derece yağışlı geçmesinin sonucu bu. Çok büyük hayal kırıklığı benim için. 2009 rekoltesi iyi bir şarap (özellikle Trakya için) içmek pek mümkün gözükmüyor.
-------------
Doluca DLC Grenache 2009
BÖLGE: Trakya-Saroz
BAĞ: Alçıtepe Bağları
ÜZÜM: %100 Grenache (Tek Bağ)
MEŞE: yok
-------------------------------
70 (5): Renk mor röfleli koyu kırmızı. Burunda topraksı kokular algılanıyor. Damakta asid çok önde, dengesiz. Bitimi de dolayısıyla çok sivri ve keyif vermiyor.

Hiç yorum yok: