6 Kasım 2010 Cumartesi

Prodom Syrah-Petit Verdot-Cabernet Franc 2008


Prodom'un 3. rekoltesi olan 2008, çok yakın zamanda piyasaya çıktı. 2007 benim açımdan tattığım en iyi Türk şarabı olma özelliğini bu yıl bütünüyle korudu. Gövde ve damaktaki katmanlı zengin yapısına henüz erişebilen bir Türk şarabı tadamadım. Bu nedenle 2008 rekoltesini de merakla bekliyordum. İlk tadımım biraz hayal kırıklığı oldu. Çünkü şarapta oksidasyon başlamıştı. Bu nedenle ilk tadımı es geçtim. Başka bir gün 2. şişeyi açtım.1 saat dekante ettikten sonra tadımını yaptım. Bu kez korktuğum şey tekrarlanmadı. Yine de şarabın 2007 rekoltesinin gerisine düşmüş olduğu kolayca farkedilebiliyor. Bu arada Prodom ile ilgili olarak planım şu. Her rekolteden birer veya ikişer şişeyi kavda saklamak. Toplam 6 rekolte olunca da toplu bir tadımda şarapların gelişimini retrospektif olarak değerlendirmek.
---------------------
Prodom Syrah-Petit Verdot-Cabernet Franc 2008
STİL: Kırmızı Sek Şarap
BÖLGE: Ege-Aydın
BAĞ: Savrandere Bağları
ÜZÜM: Syrah & Petit Verdot & Cabernet Franc (Kupaj oranlar??)
MEŞE: 14 ay Fransız Meşe
-------------------------
85 (7) : Renk koyu bordo. Burun mentolsü ve siyah meyvelerce (Frenk üzümü, böğürtlen) zengin. Damakta dengeli, meyvemsi ve orta gövdeli bir şarap. Bitimde tanenler daha belirgin ve orta uzunlukta. 2007 rekoltesine göre daha genç karakterli, meyvemsi ve rahat içimli bir şarap ortaya çıkmış. Yine 2007 rekoltesi ile karşılaştırıldığında, damaktaki katmanlı, yoğun doku hissedilmiyor. Buna karşın kesinlikle yabancı kupajlar içinde Türkiye'nin en özgün, en sıradışı şarabı olma özelliğinde.

Hiç yorum yok: