6 Ağustos 2010 Cuma

Pamukkale Anfora Shiraz Reserve 2005

Pamukkale Şarapçılık son yıllarda biraz yarışta geri kaldı gibi hissediyorum. Geçmişte şaraplarını oldukça yakından takip ederdim. Pek çok yerli ve yabancı üzümün özgün ve doğru karakterini Pamukkale şarapları sayesinde öğrendim. Üstelik fiyatları da çok uygundu. (Hala öyle).Benim için adeta şarapçılık okul gibiydi. Üstelik Türkiye'nin en güzel yeraltı şarap mahzenine de sahipti. (Belki hala öyle) Bu açıdan da ilgimi çok çekiyordu.

Son yıllarda ise şarap üretiminde kendini pek yenileyemediğini görüyorum. Tabiki bunda üreticinin kendi bağlarının sınırlı olması ve hep anlaşmalı bağlardan üzüm temin etmesi en önemli etmen bence. En son olarak 3 yıl önce 2 reserve ürün (Anfora Shiraz Reserve 2004 ve Anfora Chardonnay Reserve 2004) çıkarmıştı ve oldukça ilgi görmüştü. Sonrasında kayda değer kalitede ve üst segmentte başka bir şarap çıkaramadı. Neyse, ben Pamukkale Şaraplarından önümüzdeki yıllarda kendi bağlarını genişletmesini ve kalite yarışına yeniden katılmasını rica ediyorum. Çünkü ülkemizde en fazla deneyime sahip üreticilerinin başında geliyor. İleri de çok büyük başarılara imza atacağına şüphem yok


Pamukkale Anfora Shiraz Reserve 2005 bu serinin 2. rekoltesi. Uzun bir şişede olgunlaşma sürecinin ardından tüketime bu yıl içinde sunuldu. Şarap gövde açısından sınırlı. Ancak burun, gelişim sürecinin sağlıklı yapılmasından dolayı oldukça başarılı denilebilir. Olgunlaşmanın işareti olan tersiyer kokular belirmiş durumda.


-----------------------------------------------

Pamukkale Anfora Shiraz Reserve 2005

BÖLGE: Denizli-Güney

BAĞ: ?

ÜZÜM: %100 Shiraz

MEŞE: 18 ay Fransız Meşe

--------------------------------------------------

83 (6,5): Renk koyu bordo kırmızı. Burun oldukça zengin. Olgun siyah meyvelerce (siyah kiraz,böğürtlen,olgun erik..vs) zengin kokular yoğun şekilde algılanıyor. Sonrasında daha geriden animal tonlar (deri, tütün vs) beliriyor. Damakta dengeli ancak orta-az gövdeli bir şarap. Bitimde biraz kısa olmakla birlikte tatlı tanenleri mevcut. Çok bekletilmeden içilmesi uygun olacak . Burunda iyi, damakta zayıf bir şarap.

Hiç yorum yok: