10 Ağustos 2010 Salı

Kavaklıdere Côtes d'Avanos Narince-Chardonnay 2009


Kavaklıdere'nin Kapadokya'daki bağlarının adı ve markası olan Cotes d'Avanos'un merakla beklediğim yeni rekolte beyaz şarabı da sonunda çıktı. Tabi ki çıkar çıkmaz 2 şişe edindim. Bu seriden kuşkusuz şimdi ve gelecekte Türkiye'nin en iyi beyaz şaraplarını tadacağımıza inanıyorum. Üstelik yüksek bir rakımda, volkanik bir coğrafya ,tek bir bağdan gelen üzümler ve bağında üretim söz konusu. Tüm bu koşullar beni bu şaraba yıllarca daha bağlayacak gibi gözüküyor.
---------------------------------------------
Cotes d'Avanos'un ilk şarabı olan Sauvignon Blanc 2006 çok başarılı bir şaraptı. İlk tattığım aylarda burundaki mandalina aroması ve damak zenginliği Türkiye için oldukça sıradışı bir başarı idi. Tabiki bu şarap son aylarda artık tazeliğni yitirmiş durumda. Son içtiğim 2 şişede bu ferahlatıcı aromalar kaybolmuş ve artık yorgunluk belirtileri ortaya çıkmıştı. Yeni çıkan 2009 rekolteli beyaz şarap daha özgün bir çalışma. Narince & Chardonnay kupajı bu şarap 2010 İstanbul Masters of Wine tadımında 87 puanla en iyi Türk beyaz şarabı seçilmişti. Bu aynı zamanda Narince'nin de başarısı ve potansiyelinin de bir göstergesi olarak kayda geçti. Uzun bir aradan sonra bu şarap tüketime bu ay sunuldu.
-----------------------------------------------------

Kavaklıdere'yi Anadolu üzümlerine gösterdiği ilgiden dolayı kutlamak lazım. Gelecekte bu yatırımların hakkını fazlasıyla alacaktır diye düşünüyorum. Sonuçta hep belirttiğim gibi sadece yabancı üzüm türlerini kullanarak iyi şaraplar yapsanız da başarınız hep sınırlı kalacaktır. Yerli üzümleri kupajlarda dahi kullansanız hem başarı için bir adım önde başlamış olacaksınız hem de dikkatleri üzerinize çekmiş olacaksınız. Bu açıdan Narince ve Emir bize büyük olanaklar sunuyorlar. Potansiyelleri, uluslararası rakiplerinden altta kalır düzeyde hiç değil. Yine Kapadokya beyaz şarap için belki de dünyadaki en iyi terruarlardan birisi. Neredeyse hiç kötü beyaz şarabın yapılamadığı bu coğrafyayı da iyi biçimde kullanamadığımızı düşünüyorum.Neden ısrarla Kapadokya'da kırmızı şarap üretmek için uğraşıyoruz onu da anlamıyorum. Çok kaliteli lokal beyazların var. Coğrafya harika. Daha ne olsun.

Kavaklıdere Cotes d'Avanos bağları Nevşehir ili Gülşehir beldesinde 950 m rakımda yer alıyor. 180 hektarlık bu tek parça bağda ağırlıklı olarak beyaz üzüm çeşitleri ( Narince, Emir, Chardonnay, Sauvignon Blanc) daha az oranda siyah üzüm çeşitleri (Kalecik Karası, Öküzgözü, Cabernet Sauvignon, Tempranillo) yetiştiriliyor. Üretim tesisi hemen bağların yanında kurulmuş.
--------------------------------------------------------------
Kavaklıdere Cotes d'Avanos Narince-Chardonnay 2009
STİL: Beyaz Sek Şarap
BÖLGE: Kapadokya- Nevşehir-Gülşehir
BAĞ: Cotes d'Avanos Bağları (950 m)
ÜZÜM: Narince & Chardonnay (Tek Bağ) (Kupaj oranları?)
MEŞE: Fransız meşe fıçıda fermantasyon ve maya tortusu üzerinde bekletme (Sur Lies) uygulanmış
----------------------------------------
92 (8): Renk açık sarı. Burunda belirgin şekilde turunçgil aromaları algılanıyor. Damakta da gövdeli ve yağlı yapıda. Bitimde de son derece uzun meyvemsi izler bırakıyor. Tattığım en iyi Türk beyazı. Cotes D'Avanos'un Narince-Emir kupajını da merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok: