5 Temmuz 2010 Pazartesi

Büyülübağ Cabernet Sauvignon 2007


Büyülübağ, Türkiye'nin en iyi Cabernet Sauvignon şaraplarını yapan üretici olarak şarapseverler arasında tanındı ve sevildi. Benim de en çok ilgiyle takip ettiğim üreticilerin başında geliyor. Böyle olmasının benim açımdan bazı gerekçeleri var tabi ki.Bu gerekçeleri sıralayacak olursam;

1-Sıradışı bir mikroklimada, marmara denizinde, kökü binlerce yıla dayanan şarapçılık geleneği olan bir adada bağcılık yapıyor.

2-Ülkemizin en eski ve karakteri en özgün türlerinden birisi olan Adakarasına sahip çıkıyor.

3- Kaliteyi olumlu etkileyen pek çok faktöre uygun şekilde üretim yapıyor. Bağın kenarında , yerçekimine uyumlu şırayı ve şarabı yormayan pompasız katlı sistem ve toprak altında meşe fıçı kavı ile mükemmel bir şaraphane dizaynına sahip.

4-Çok çok başarılı ve bilinçli bir meşe fıçı kullanımı var.

5-En iyiye ulaşmak için adım adım, sırayı bozmadan ve acele etmeden üretime devam eden vizyon sahibi bir üretici başında.

6- Fabrikasyon değil üzümü ve terruarı yansıtan belli bir kalitede şaraplar üretiyor.

7- Abartılı olmayan fiyat politikası ile başarılı fiyat-kalite paritesi sözkonusu

Büyülübağ'ın Avşa adasında yaklaşık 200 dönümlük bağlara sahip. Bu bağda çok fazla bir çeşide yönelilmemiş. İyi de yapılmış. Bağlarda sadece Cabernet Sauvignon, Ada Karası, Merlot ve Chardonnay üzümleri ekili. Ancak bağlar henüz genç olduğu için Rezerve şarapları için İzmir-Çeşme-Ovacık'dan Cabernet Sauvignon üzümü almaya devam ediyorlar. Bağlar olgunlaşınca sanıyorum bu durum da sona erecek.



Büyülübağ'ın şuanda en başarılı şarapları %100 Cabernet Sauvignon'dan yapılanlar . Bunun dışında geçen yıl 2008 rekoltesi olarak çıkan ve %100 Adakarası'ndan yapılan İris adlı rose şarabı da yine çok başarılı ve özgün bir şarap. Üreticinin 2 çeşit Cabernet Sauvignon şarabı mevcut.

1- Büyülübağ Cabernet Sauvignon: Büyülübağ'ın Avşadaki kendi bağından elde ediliyor.2007 henüz bu bağın daha 2. rekoltesi. Ancak şimdiden iyi bir Cabernet karekterine sahip olduğu söylenebilir. 16 ay meşe fıçıda olgunlaştırılan ve benim daha çok ilgimi çeken ürün bu.

2-Büyülübağ Cabernet Sauvignon Reserve: Çeşme-Ovacık'daki anlaşmalı belli bağdan elde ediliyor.16-24 ay meşe fıçıda olgunlaştırılıyor. 2007 rekoltesinden, sınırlı sayıda seçilmiş fıçılardan elde edilen magnum (1500 ml) formu da satışa sunuldu.

----------------

Büyülübağ için benim tek bir eleştirim var. O da etiketleri. Üzüm adının, markanın ve şarabın önüne geçtiği bana göre uygunsuz bir etiket dizaynı. Rezerv etiketleri daha güzel olsa da İris Rose dışındaki etiketleri başarısız buluyorum şahsen. Ama bildikleri benim göremediğim birşey vardır, bilemiyorum.

-------------

Son olarak Adakarası hakkında da düşündüklerimi yazayım. Adakarası, Avşa adası ile özdeşleşmiş bir tür. Avşa dışında Marmara adası, Erdek-Kapıdağ yarımadası civarında da yetişiyor. Ülkemizin en iyi 5 şaraplık siyah üzümünden birisi konumunda. Güzel morumsu rengi, kendine has aroması ve yıllanabilir kapasitede olması nedeniyle üzerinde daha fazla durmamızı gerektiren bir tür. Yazlıkların artışı ile bağ alanları çok daralmış, bağlar çok bakımsız kalmış olsa da Avşa'daki üreticiler sahip çıkmışlar ve yok olmasına engel olmuşlar. Şimdi Adakarasını hakettiği yere taşıma görevi ise Büyülübağ'a düşüyor. Kendi bağlarından çok güzel monosepaj Adakarası şaraplarına yapacağına eminim ama benim hayalim çok iyi bir Cabernet Sauvignon-Merlot-Adakarası kupajı . Tıpkı Güney İtalya'nın en iyi Cabernet bazlı şarabı Montrevetrano'da olduğu gibi, ufak bir lokal dokunuşun hem ilgi uyandıracağını hem de özgün bir tat bırakacağını düşünüyorum.

--------------

Büyülübağ Cabernet Sauvignon 2007


STİL: Kırmızı Sek Şarap (alkol %14,5)

BÖLGE: Marmara-Avşa Adası-Yiğitler

BAĞ: Büyülübağ

ÜZÜM: %100 Cabernet Sauvignon (Tek Bağ)

MEŞE: 16 ay Fransız meşe

FİYAT: 35 TL

--------------

(85) (7) : Koyu yakut renkli. Burunda frenk üzümü, böğürtlen ve meyankökü aromaları meşe tonları ile beraber belirgin şekilde algılanıyor. Damakta orta gövdeli ve dengeli bir şarap. İçimi keyifli ancak damakta kompleks bir yapı hissedilmiyor. Bitimi de orta uzunlukta. Fiyat performans açısından başarılı bulduğum bir şarap oldu.

Hiç yorum yok: