26 Nisan 2010 Pazartesi

Doluca Kav Tuğra Kalecik Karası 2008





Öncelikle Kalecik Karası üzümüne bir özür borçluyum. Benim için Kalecik Karasından yapılan şaraplar; açık renkli, tekdüze kiraz aroması içeren, gövdesiz, kalıcılığı olmayan sofra şarapları idi. Bugüne kadar hiç beni etkileyen bir Kalecik Karası şarabı da içmemiştim. Ta ki Masters of Wine etkinliğine kadar. Etkinlikte tattığım bir şarap bana çok farklı gelmişti. Çok güzel bir renk, parfümsü bir burun, aromatik meyvemsi tatlar dikkatimi çekmişti. Onun ne olduğunu ancak etkinliğin sonunda öğrenebilmiştim. O şarap Doluca'nın Kav serisinden çıkacak olan 2 şarabından birisi olan Kav Tuğra Kalecik Karası idi. 2 gün önce bu şaraptan 3 adet edindim. Ve hemen bekletmeden tadımını tekrar yaptım.




Öte yandan Doluca'nın yerli üzüm türlerine olan ilgisinin artması da oldukça sevindirici bir gelişme. Bunun daha da artmasını ve başta Trakya'nın Papazkarası olmak üzere kendi bağlarında da yerli üzümlere daha fazla yer açmasını diliyorum.


Doluca Kav Tuğra Kalecik Karası bir tekbağ şarabı değil. Üzümlerin çoğunluğu Ankara-Kalecik'ten üreticinin kendi bağlarından geliyomuş. Daha az oranda da Denizli üzümleri de kupajda kullanılmış. Sonuçta daha önce tattığım Kalecik Karası şaraplarına benzemeyen sıradışı bir ürün ortaya çıkmış. Rengi alışık olmadık şekilde oldukça koyu ve gövdesi alışık olmadık şekilde yoğun. Bence tek sorun var. O da aynı kalitenin ve daha da fazlasının, ilerideki rekoltedelerde de sağlanıp sağlanamayacağı. Tek bağ şarabı olmadığı için Karma ve DLC serilerinde olduğu gibi, sonraki yıllarda kalitede bir düşüş olma riski malesef var. Umarım bu kaygım gerçekleşmez ve her yıl daha da artan kalitede bu şarabı tatmaya devam ederiz. Bence bu şarap yurtdışı pazarında da adını duyurabilir. Farklı, bilinmeyen bir sepaj olması bu şansını çok arttırıyor.




Doluca Kav Tuğra Kalecik Karası 2008:


BÖLGE: Ankara-Kalecik ve Denizli
BAĞ: ?? (Kalecik Bağları üreticiye ait)
ÜZÜM: %100 Kalecik Karası
MEŞE: Çok kısa süre Fransız Meşe


86-90 Puan (89)(8): Gözü okşayan çok hoş,mor röfleli koyu yakut renginde. Burun parfümsü .Bahar çiçekleri ve yaz meyvelerini andıran floral karakterde. (Tim Atkin; meyveli sakız benzetmesi yapmıştı. Bu yakıştırma çok hoşuma gitmişti.) Damakta çok kompleks yapıda olmasa da oldukça gövdeli,hafif asiditesi belirgin ve bol bol meyvemsi. Bitimi de orta uzunlukta olan leziz bir şarap.Bugüne kadar içtiğim en iyi Kalecik Karası şarabı. Umarım ilerideki rekoltelerinde damakta daha kompleks bir yapıya kavuşur.

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Tesadüf bir dükkan da bulup denedim tadına bakinca inanamadim bir daha denedim.. garsona "elinizde bunadan kac şişe var dedim" son kalan 3 şişeyi aldım biri hala bekliyor (: