18 Temmuz 2011 Pazartesi

Prodom Rose 2010



Roze şarapları çok fazla ev ortamında tükettiğimi söyleyemem. Yazın restaurantlarda denize karşı, yemeklerle beraber içilebilecek bir içki ( şarap?) seçeneğidir benim için roze. Gerçek bir şarap değildir.Ancak yaz turizminde iddialı olan ülkemiz için roze ve blush roze şarap yapımını da çok çok önemsiyorum doğrusu. Turistlerinde çokca tükettiklerine de defalarca şahit olmuşumdur. Beyaz şarabı da fazla restaurantlarda tüketmiyorum çünkü orta kalite olanlarının bile fiyatları ederlerinin çok üzerine çıkabiliyor malesef. Dolayısı ile Antalya'da dış ortamlarda Temmuz ve Ağustos ayları Roze aylarıdır benim için. Evde ise beyazlar öncelikli tercihimdir.




Roze şaraplarda daha önce de belirttiğim gibi yabancı üzümlerin kullanılmasına kişisel olarak karşıyım. Çünkü roze şaraplarda belli bir kaliteyi tutturmada üzüm türünün çok önemli olmadığı kanısındayım. Yani yabancı türler ekstra bir kalite gerekçesi değil benim için. Basbayağı başta Kalecik Karası, Çal Karası, Öküzgözü gibi yerel üzümlerimizden de çok üst düzeyde rozeler yapılabileceğini ve yapıldığını düşünüyorum. Zaten yaz aylarında turizm bölgelerinde çok fazla tüketildiğini düşünürsek hiç olmazsa bu yerel türleri kullanarak , üzümlerimizin de kısa yoldan ve riske girmeden reklamınını da yapmış olacağız inancındayım. Böylelikle yabancıların yerel türlere olan merakını arttırabilir ve yerli kırmızı-beyaz şarap tüketmelerinin de önünü açmış olabiliriz diye düşünüyorum. Bilmem yanılıyor muyum ?

------------------------------
Prodom Rose 2010
STİL: Sek Roze Şarap

BÖLGE: Ege

BAĞ: ?

ÜZÜM: %100 Syrah

-------------------------------
84: Renk açık somon pembesi . Burunda portakal , greyfurt gibi narenciye aromaları algılanıyor . Damakta gövdeli ve yoğun bir roze . Bitimi oldukça uzun bir şarap olsa da bir miktar asidite ve acılık hissediliyor. Ana yemekleri taşıyabilecek güçlü bir roze örneği.

Hiç yorum yok: