25 Ocak 2010 Pazartesi

Sevilen Centum Syrah 2006

Centum, Sevilen'in ikon şarabı. Denizli-Güney platosundan 100 asmalık tek bir Şiraz bağının ürünü. İlk rekoltesi olan 2005 bugüne kadar tattığım en iyi şarapların başında geliyor. Centum 2006 direkt üreticiden temin ettim. Yaklaşık 6 ay kavda bekletilip 1 saat dekante edildikten sonra tadımını yaptım. 2007 rekoltesi yakında sunulacak.

Sevilen Centum Syrah 2006

BÖLGE: Denizli-Güney platosu
BAĞ: Centum Bağı 900 m (anlaşmalı bağ)
ÜZÜM: %100 Syrah ( Tek bağ)
Meşe: 14 ay Fransız




86-90 Puan (88) (7,5) : Denizli Güney’den tek bağ ürünü %100 Syrah. Renk koyu derin bordo. Burunda karabibersi şiraz karakterinde kokular mevcut. 2 saatin sonunda şarapta kakao, Türk kahvesi bukeleri ortaya çıkıyor. Damakta yuvarlak dengeli ve meyvemsi karaktede. Yumuşak tatlı tanenleri mevcut ve orta gövdeli. Bitiş uzun 30 sn üzerinde tatlı baharatsı izler taşıyor. 1-2 yıl daha dinlenebilir durumda.


Denizli-Güney platosu hiç şüphesiz Türkiye'nin en iyi terruarı. Sevilen çok çok iyi bir üretici. Güney'de 450 dönüm bağları mevcut. Bu bağlardan çok çok iyi şaraplar çıkacağına hiç şüphem yok. Şirazın bölgeye adaptasyonu ise mükemmel derecede. Sevilen Centum da,Türkiye de Şirazı en iyi yansıtan şarapların başında yer alıyor. Ancak 2006, 2005 rekoltesinin biraz gerisinde kalmış. 2007 rekoltesini ise merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok: